| Stop za brzu hranu |
| Izvor: Novosti |
| petak, 17 oktobar 2008 00:00 |
|
U Srpskoj ne postoji problem neuhranjenosti dece do pet godina, ali je gotovo jedna četvrtina mališana ovog uzrasta gojazna, zbog nepravilne ishrane. Prema podacima Ministarstva zdravlja i socijalne zaštite RS konstantno se beleži i porast broja školaraca sa viškom kilograma. - Godišnji porast broja prekomerno uhranjene dece u Evropi je više od 400.000, a to znači da je gotovo svako četvrto dete gojazno. Istraživanja međunarodne radne grupe za borbu protiv gojaznosti pokazala su da je svako deseto dete školskog uzrasta prekomerno uhranjeno - ističu u resornom ministarstvu. - Kako bismo sprečili pojavu gojaznosti, a potom i brojne zdravstvene tegobe, kao posledice viška kilograma, potrebno je da preventivno delujemo razvijanjem navika zdrave ishrane kod dece predškolskog i školskog uzrasta - istakla je Amela Lolić, pomoćnik ministra zdravlja i socijalne zaštite RS. Ona je dodala da će mlekara iz Teslića „Natura vita“ tim povodom donirati 10 tona mleka u 50 škola Republike Srpske, u kojima će biti organizovano i predavanje o značaju mleka u ishrani dece. I najnovija istraživanja Instituta za zaštitu zdravlja RS pokazuju da deca u Srpskoj i u doba pre adolescencije i u adolescenciji, daleko veći problem imaju sa gojaznošću, nego sa pothranjenošću. Dragana Stojisavljević, direktor Instituta, naglasila je da će Institut kroz svoje projekte promocija zdravih škola u Srpskoj insistirati da se u školskom okruženju zabrani prodaja brze hrane, grickalica i drugih snek obroka. - Aparati sa slatkišima i slatkim napicima treba da se uklone iz škola, ili da se postave aparati sa zdravim namirnicama, voćnim jogurtima, bonžitama, voćnim sokovima - rekla je Stojisavljevićeva. Ona je istakla da na tržištu u RS postoji mnoštvo prehrambrenih proizvoda čiji je kvalitet pod znakom pitanja, a koje mališani kupuju sami, ili im roditelji kupuju na njihov zahtev. U Institutu ističu da na mnogim bombonama, žvakama, lizalicama i sitnim slatkišima nema jasno označene deklaracije. Na ovim proizvodima, kažu, nema ni oznake da proizvod nije za decu do tri godine. - Prema Pravilniku o zdravstvenoj ispravnosti dijetetskih proizvoda, hrana za decu do tri godine ne sme da sadrži nikakav aditiv, sme da bude samo pasterizovana i ne sme se konzervisati - kaže Stojisavljevićeva i dodaje da bi se mnogo više pažnje trebalo posvetiti kontroli ovih proizvoda na tržištu. BUCMASTI PRVACI OVOGODIŠNJI sistematski pregledi prvačića u Banjaluci, prema podacima Doma zdravlja Banjaluka, pokazali su da se broj gojazne dece ovog uzrasta kreće oko 13 odsto. Utvrđeno je da 4,4 odsto dečaka i 3,71 odsto devojčica od sedam godina ima prekomernu telesnu težinu. ZAKON DRAGANA Stojisavljević, direktorka Instituta za zaštitu zdravlja ističe da je Narodna skupština RS usvojila i novi Zakon o hrani i Zakon o genetski modifikovanim organizmima prema kojima na proizvodima koji sadrže GMO mora biti tačno označena količina njihovog sadržaja. |

| СРНА - RSS канал, Избори |
|
|